maandag 9 juni 2014

Zero plastic week

Vandaag gaat 'Zero plastic week' in. Ik heb eigenlijk geen idee van wie het initiatief komt maar ik vond het, en hoe kan het ook anders, via Facebook.

De idee is om een hele week geen plastic te kopen. Gebruiken mag wel. Hetgeen je hebt hoef je niet te negeren. Dat is er nu eenmaal al. En gelukkig maar want ik was vroeger een echte Tupperware-fan en ik gebruik best wel veel daarvan.

De eerste dag wordt een gemakkelijke. Het is een feestdag en de winkels zijn gesloten. De meeste dan toch.
Morgen zal ik weer creatief moeten zijn. Maar de beenhouwer heb ik al gevonden (als hij morgen tenminste niet gesloten is) en er is een bio-markt in de buurt.

Het enige waar ik mijn hoofd over breek is tandpasta en toiletpapier.
En eigenlijk ook alle andere schoonmaakmiddelen. Maar die zie ik me op termijn wel zelf maken. Ik denk zelfs dat ik er met de kinderen nog een leuke namiddag mee zal kunnen vullen tijdens de vakantie. Ik laat het hier dan wel weten.

Zo, vandaag dus nog een dagje rust en morgen gaan we er weer tegenaan.
Nu alleen hopen dat de kippen wat beter aan de leg gaan, anders hebben we ook al geen eieren meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten