donderdag 5 juni 2014

boterhammendoos


Missie geslaagd!


Vandaag begon de zoektocht naar voedsel dat niet verpakt verkocht wordt. Wie doet het, waar mag het? Ik had geen idee. En aangezien de verpakkingsloze winkel in de stad zijn deuren nog niet geopend heeft, was ik genoodzaakt om op verkenning te gaan.

Bij Bioplanet zijn ze wel bio maar zit alles mooi verpakt. Zelfs sommige groenten en fruit! Tot mijn grote verbazing verkopen ze daar ook bananen in plastic verpakking. Jakkes!

Ook het vlees van de versafdeling mocht niet in mijn eigen schaaltjes. Iets met voedselveiligheid, bacteriën en de gevolgen van dat alles.

Het enige wat ik er kocht waren losse tomaten en een fles olijfolie.

De tweede stop was de slager. Teleurgesteld, omdat ik geen lekker bio vlees had kunnen kopen, overliep ik in mijn hoofd de verschillende slagers uit de buurt. Sommigen zag ik niet in staat om open te staan voor dit soort praktijken.
Gelukkig reageerde mijn vroegere slager meteen enthousiast. "Ja hoor, wij doen dat vaker". Trots feliciteerde ik hen. "Jullie hebben er een vaste klant bij!"

Een paar meter verder was ook een bio winkel. Hopeloos op zoek naar toiletpapier dacht ik daar toch wel mijn redding te vinden. Het papier op zich was gerecycleerd en goedgekeurd. Het zat alleen verpakt in plastic. Raar, aangezien hetzelfde merk voor hun papieren zakdoekjes wel verpakking gebruikt op basis van maïsmeel.

Wat ik er uiteindelijk kocht waren wat groenten, bananen waar toch wel 2 stickertjes op kleven en een kartonnen doosje met biologisch afbreekbare zakjes.

Voor mijn eerste dag vind ik dat niet slecht. Morgen wel dringend op zoek naar toiletpapier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten