dinsdag 17 juni 2014

Vals gespeeld

Vanmorgen deed ik mijn boodschappen zoals elke dinsdag bij de slager en op de markt.
Bij de slager staken ze hun hand al uit om de potjes aan te nemen, nog voor ik ze zelf goed en wel vast had.
Toch ben ik blij dat er steeds weinig volk in de winkel staat want ik vind het nog altijd lastig om te doen. Ik voel me zo 'anders' en dat wil ik eigenlijk niet.  Ik blijf dus vroeg op de ochtend gaan.

Op de markt liet ik me verleiden tot het kopen van aardbeien in een plastic bakje. We lusten dat erg graag en ik vind er geen die niet in plastic zitten. Maar alle andere zaken waren plastic-vrij. Ik vond er verse feta kaas, platte kaas, groenten, fruit en zelfs vis.

Maar dan moest ik toch even naar de supermarkt voor een bestelling van manlief. Ik kocht er nog selder en peterselie die ik niet op de markt had kunnen vinden. De verpakking deed ik er aan de kassa af en smeet hem in de vuilbak aan de uitgang. Ik ben er vanaf maar het milieu natuurlijk niet.
Waarom ik dat doe? Om de supermarkt niet vrijuit te laten gaan en hen op te zadelen met hun eigen afval. Veel zal het niet uitmaken maar ik heb mijn ding gedaan.

Wat ik ook kocht was gerookte zalm en zoutwatergarnalen. Allebei nergens te verkrijgen zonder verpakking. Aan de kassa wou de lieve dame er nog een extra zakje rond draaien maar ik was sneller en heb deze mini-ramp nog net kunnen voorkomen.

Morgen komt de vuilkar maar ik zal geen zak buiten zetten. Hij is nog niet eens halfvol.
Pluim voor onszelf, goed gevoel er bovenop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten