dinsdag 10 juni 2014

Tandpasta

Vandaag maakten de dochter en ik tandpasta. Gisteren hebben we talloze filmpjes en blogs bezocht om een idee te hebben van het hoe en wat. Vanmorgen heb ik de boodschappen gedaan en daarnet hebben we het gemaakt.

Wat heb je nodig?

- twee eetlepels natriumbicarbonaat
- twee eetlepels cocosvet
- etherische pepermuntolie
- een potje van glas om de tandpasta in te bewaren
- een potje om alles in te mengen
- een lepel
- een vork om te pletten



Meng eerst alle ingrediënten door elkaar








Als alles een papje is kan je het in een mooi potje doen en klaar.


We hebben de tandpasta uiteraard uitgetest en vonden hem vreselijk vies.
De tanden voelen wel schoon dus het doet volgens mij wel zijn werk. Ik ga het toch proberen volhouden en misschien voeg ik nog wel een beetje stevia toe om hem wat zoeter te maken.

Ik maakte meteen ook een deodorant door enkel twee eetlepels maïzena aan dezelfde ingrediënten toe te voegen en de pepermunt te vervangen door lavendel.
Morgen test ik deze uit. Ben heel erg benieuwd.


1 opmerking: