zondag 15 juni 2014

Boosdoener

Er is een duivel onder ons.
Geen Rode Duivel maar een echte boosdoener en hij heet 'Loom'.
Loom is van plastic en bestaat in alle kleuren van de regenboog.

Je komt hem ook overal tegen en natuurlijk ook op de markt waar we gisteren waren. 1 euro voor een zakje en uren kindervermaak. Dus waarom zou ik als ouder weigeren? 

Voor wie het niet kent wil ik het wel even kort schetsen. Met kleine elastiekjes maken kinderen, volwassenen en zelfs grootouders armbandjes, halskettingen, ringen, sleutelhangers en noem maar op. Mijn kinderen zijn er dol op en blijkbaar is dat elders niet anders.



De zero-plastic-week faalt er gigantisch door. Maar de uitzondering bevestigd de regel en dus laat ik het maar weer gebeuren. 1 zakje kregen ze elk en dat valt, in vergelijking met wat ik zie in andere gezinnen, best wel mee.

Gelukkig zijn de dingen herbruikbaar en kunnen ze de rekjes uren en uren hergebruiken. Kleine opluchting in de grote wereld van plastic.



2 opmerkingen:

  1. Hier zijn ze ook stiekem binnengesijpeld...

    Je kan altijd proberen om hen te bekeren naar punniken. Zelfde principe, maar dan met een houten houder en wol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vroeger ook zo'n punik-madammeke. Geen idee waar die gebleven is.

    BeantwoordenVerwijderen