maandag 16 juni 2014

Ringland

Gisteren was het mooi weer en ook Ringland festival. Nog voor ik vertrok dacht ik na over wat we allemaal mee moesten nemen. Drinken hadden we bij maar niks om te eten of om mee te eten, zoals bestek, bekers, etc.

Nu dacht ik dat een organisatie die opkomt voor het milieu, ook wel een milieuvriendelijk festival zou organiseren. Daar ging ik dus van uit.

Het was erg warm en gezellig op de open vlakte en de meegenomen drank was al snel op. Ook de honger (of meer goesting) stak de kop op en dus gingen we bonnetjes kopen en met de bonnetjes iets om te eten en te drinken.

En dat is nu net wat je niet mag doen als je geen plastic wil aanschaffen! Waar ik tot nu toe steeds papieren bonnetjes kocht, was het dit keer in plastic te doen. Nog nooit gezien. En ook de drank zat in plastic bekertjes. Wegwerp-plastic-bekertjes!

Gelukkig zat het eten in bakjes van karton en konden we met de vingers eten.

En zo eindigde dan de zero-plastic-week. Toch tevreden en heel erg bewust gemaakt.
Volgende stap? Pastic-free-july!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten