donderdag 12 juni 2014

Even over mezelf

Gisteren merkte iemand terecht op dat ik wel erg veel tijd moet hebben om zo met het milieu bezig te zijn. En gelijk heeft ze.

Momenteel zit de tweede studiejaar van mijn studies er op en de kinderen gaan nog tot eind deze maand naar school. Best tijd genoeg om alles uit te pluizen en hier te schrijven.
Ik doe het dan ook bewust NU omdat ik weet dat binnenkort, met drie kinderen in huis, de planning minder strak zal lopen en er weinig tijd zal zijn voor research. Als het schooljaar terug begint in september zal het helemaal afgelopen zijn met de 'rust' en zal ik vaak moeten terugvallen op wat ik in deze weken allemaal heb kunnen verwezenlijken.

Ik merk wel dat veel mensen het leuk vinden om de blog te volgen en dat er erg positief op gereageerd wordt. Vaak voelen mensen zich schuldig en hebben ze het gevoel te falen. Maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik schrijf om te inspireren, om tips te geven en mensen bewuster te maken. En ook vooral voor mezelf. Omdat ik het leuk vind en omdat ik weet dat dit me stimuleert om verder te doen.

Hou jezelf dus vooral niet tegen om een opmerking weer te geven onder de berichten. Ik lees graag mee wat jullie er van vinden, hoe jullie iets zouden oplossen of hoe het nog beter kan.


2 opmerkingen:

  1. ik vind het leuk om lezen :) er kan niet genoeg 'bewustmaking' zijn als ik zie hoe er nog steeds zo kwistig met plastiek wordt omgegaan... maar het is ook niet makkelijk om zonder te leven en zoals je zegt, je moet er veel tijd voor hebben... jammer genoeg. Maar alle ideetjes helpen, dus mocht je receptjes willen/kunnen delen zou dat ook super leuk zijn :) Frambozen genoeg hier... maar een beetje ver om te verschepen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke! Als ik nog eens iets maak zal het recept erbij staan.

    BeantwoordenVerwijderen