woensdag 11 juni 2014

Rietjes

Al van toen de kinderen klein waren, zijn ze verzot op rietjes. Het is dan ook heerlijk om je drinken door een rietje te drinken. Vooral als je dan lekker kan knoeien en blazen in een frisdrank.

Maar rietjes zijn gemaakt van plastic. En daar ligt dus het probleem. Ik had het er altijd moeilijk mee en werd een boze mama als het op rietjes aan kwam. Vervelend, want ik ben niet graag een boze mama.

Gelukkig bood de oplossing zich aan. Voor Kerst kreeg ik van mijn man een cadeaubon van Dille en Kamille en ik ging op pad. Ik kocht er stoffen servetten met bijbehorende servetring. Voor ieder een andere kleur want dan weten we tenminste zonder ruzie te maken van wie het vieze exemplaar is en van wie het propere.

Aan de kassa lagen ook metalen rietjes. Nu heeft elk kind een rietje dat mooi afgewassen wordt en het milieu niet vervuilt. En ze worden bijna elke dag gebruikt, als rietje of als roerstaaf.


2 opmerkingen:

  1. Merci aan Brigitte voor het vinden van de DT-fout. Heb hem ondertussen verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk, metalen rietjes! Ik had ze eerst niet gezien en dacht dat je rietjes van stof had gemaakt. Ik vond dat precies al raar :-D

    BeantwoordenVerwijderen