maandag 4 augustus 2014

Blogs

Het hele weekend heb ik me verdiept in de blogs van andere mensen die, net zoals ik, proberen om geen plastic meer in huis te halen. Er zijn er die daar in slagen, er zijn er die dromen, er zijn er die schaamteloos falen. Maar dat maakt het allemaal zo interessant.

Ik heb al gedacht om foto's te posten van de ingrediƫnten die ik gebruik om te koken. Dit om anderen een idee te geven van hoe makkelijk het soms is. Maar dan vrees ik dat het meer een soort kook-blog wordt in de plaats van.....ja, wat wil ik eigenlijk?

Ik loop een beetje verloren in mijn plastic-vrije wereldje.

Een aantal dingen zijn me wel duidelijk geworden. Leven zonder plastic maakt je soberder, eenvoudiger, minder gulzig en hebberig.
Neem nu de reep chocolade in de krantenwinkel. Ik zag hem vroeger liggen, kreeg er zin in en kocht hem. Nu is het al toevallig als ik hem nog zie en als mijn oog er op valt dan is het meestal eerst de verpakking die mijn hersenen prikkelt en niet de chocolade.
Ik spaar dus geld uit en het is nog goed voor mijn lichaam ook. 

Geld sparen we trouwens ook door geen grote afvalzakken te moeten kopen. Een kleintje per week volstaat en ook de PMD zakjes van 30 liter gaan soms langer dan een maand mee.

Het zal dan wel duidelijk zijn dat we er niet rijk van zullen worden maar het geeft wel een goed gevoel en daar doen we het voor, denk ik.

3 opmerkingen:

  1. Awel, ik voelde me vandaag ook al super toen ik in de plaatselijke kruidenierswinkel mijn pottekes bijhad om het beleg in te doen. Gij brengt ons nog op de goede weg Greetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ECHT? Dat maakt mij nu blij. Een goede stimulans om te blijven gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook! Ik word meer en meer ongemakkelijk van al die plastiek in onze vuilbak...

    BeantwoordenVerwijderen