vrijdag 15 augustus 2014

Choco

Er wordt hier thuis veel choco gegeten. Het mag eigenlijk alleen bij het ontbijt, want ik vind dat er in choco zo veel suiker en andere rotzooi zit, dat ik het mijn kinderen niet aan wil doen meer dan 1 keer per dag choco te consumeren.
En da's meteen goed voor mezelf want een 'boke met choco' gaat er bij mij ook goed in.

Er zijn zo de geprefereerde merken. De ene choco is de andere niet, laat dat vooral duidelijk zijn. Het is hier al meermaals tot conflict gekomen door een verkeerd merk op tafel te zetten.

Maar toch kon ik het niet laten de lege choco pot zelf te vullen met mijn eigengemaakte pasta. Ik ben klaar om morgenochtend de strijd met de kinderen aan te gaan.

Mijn vader maakte het vroeger ook al wel eens en na wat research op het web maakte ik een combinatie van smaken die ik er in wilde hebben.

Ingrediƫnten:

- een handvol hazelnoten
- een eetlepel kokosolie
- een lepel honing
- een blikje gecondenseerde melk (300ml)
- 200 gram fondant chocolade
- 100 gram boter


Maak van de hazelnoten, honing en kokosolie een pasta in je keukenmachine (zie post over pindakaas)

Verwarm de gecondenseerde melk met de hazelnotenpasta en als alles kookt voeg je de chocolade toe. Dan voeg je de boter toe. Goed roeren, klaar!

Smakelijk!


Bron:
EEN, Dagelijkse Kost. Internet, 15 augustus 2014
(http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/boterhammen-met-choco)


3 opmerkingen:

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site mytaste.be . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.mytaste.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.

    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm Greetje ziet er heerlijk uit. De hamvraag is of de kids het lekker vonden?

    BeantwoordenVerwijderen