zondag 10 augustus 2014

Wandelen

Wandelen is goed voor lichaam en geest en dus kocht ik me deze zomer een wandelboek met de intentie regelmatig met de kinderen het bos in te trekken. Op vakantie in Cornwall vonden de kindjes de coastal walks zo fantastisch leuk dat ik de aanschaf van zo'n boek wel de moeite vond.

Ik weet niet hoe het komt maar er is blijkbaar altijd wel iets anders te doen en wandelen werd dus steeds uitgesteld. Maar vandaag gingen we er voor. Er was regen voorspeld en de kinderen hadden blijkbaar de idee dat we iets erg saais gingen doen en dus werd er hevig geprotesteerd.

Niks aan te doen. Wandelschoenen, regenjassen en een plastic doos met iets te eten werden erbij gehaald en we vertrokken.

Tot mijn grote verbazing hadden we een wandeling uitgekozen midden tussen de vlier- en braamstruiken. Als ik dat geweten had, had ik mijn vlierpluk van gisteren uitgesteld tot vandaag.
Gigantische sappige trossen deden ons wensen dat we een tang en een emmer bij hadden. Het was haast pijnlijk de struiken voorbij te wandelen.

De versnaperingen werden gegeten en als het doosje leeg was besloten we er braambessen in te doen. De wandeling werd er leuk en gezellig door. Zoeken, plukken, eten.
Zelfs de hevige regen kon ons plezier niet meer bederven.

Er staan nu een paar potjes gelei op het aanrecht en ik weet zeker dat de kindjes met een mooie herinnering aan hun boterham zullen beginnen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten