zondag 6 september 2015

Witte was

Na een dik jaar is mijn waspoeder voor witte was eindelijk op. Ik heb uitgekeken naar dit moment. Het poeder dat ik had was goed en ik was er tevreden over. Maar ik hou van orde en daarom had ik graag mijn eigen wasmiddel voor witte was gemaakt zodat ik enkel 2 flessen wasmiddel over zou houden en het washok er weer net ietsje ordelijker uit zou zien.

Volgens de ingrediƫnten van het boek 'Leven zonder afval', dat ik mezelf onlangs aanschafte, maakte ik mijn eerste wasmiddel voor witte was.

Het enige verschil met wasmiddel voor bonte was is dat er nu soda aan toegevoegd werd.

Wat heb ik gebruikt?
- 100 gram zeep (Marseille zeep)
- 100 gram soda
- 5 liter water.

Hoe het te maken? Kijk eens op mijn bericht over wasmiddel.
(Als iemand me kan vertellen hoe ik die link hier kan plaatsen dan zou dat fijn zijn ;-))


En nu hopen op een even goed wasresultaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten