dinsdag 18 augustus 2015

Keukendoekjes

Of er iemand aanwezig was die doekjes kon naaien. Zo klonk het laatst op de facebookpagina die ik wel eens bezoek. De Nederlandse vrouw die deze vraag stelde wou graag keukendoekjes gaan gebruiken in de plaats van keukenrol. Ze wil minder afval produceren en zocht dus naar een goed alternatief voor de papieren keukenrol. Maar aangezien ze zelf niet in staat is om ze te maken zocht ze iemand om haar te helpen.
Tsja, en zijnde wie ik ben, bood ik natuurlijk meteen mijn diensten aan. Want naaien is de laatste tijd toch echt mijn hobby nummer 1 en als ik dan nog eens iemand kan helpen ben ik helemaal niet meer te houden.

Eerst wou ik het voor mezelf eens uitproberen want naaien voor iemand anders is toch wel iets anders dan naaien voor jezelf.
Ik maakte dus een prototype en dat zag er zo uit:



Blij met mijn eigen doekjes begon ik aan de 12 bestelde doekjes.
De doekjes werden geknipt op 27x27cm en bestaan uit een laag katoen en een laag badstof.



Al snel had ik een hele stapel klaar



Alle lapjes werden rondom rond gestikt met een keergat om het geheel te kunnen keren


En aangezien naaien voor een ander toch weer iets speciaals is, kwam er ook een label aan te pas



Doekje 1 klaar. Nog 11 te gaan ;-)



Drukknoopjes er op en alles op een rolletje. Klaar voor aflevering.


2 opmerkingen: