vrijdag 29 juli 2016

Zero waste goes Suikerrock


De echtgenoot had tickets voor suikerrock. Niet meteen mijne meug maar om hem te plezieren en om eens een kinderloze avond te hebben ging ik graag mee.

Ik bedacht snel nog dat zo'n concert waarschijnlijk weer gepaard zou gaan met veel afval en overliep mijn eigen mogelijkheden om hier aan te ontsnappen.

Glazen flessen, petflessen en drank mochten het terrein niet op maar er stond niks in de folder over andere materialen. Ik nam mijn herbruikbare, lege beker dus lekker mee.

Het vergde wel wat moed maar gesteund door de echtgenoot, die trouwens niet mee doet aan mijn gekke, nieuwe hobby, durfde ik het aan.

En jawel! Ze wilden mijn beker vullen. Daar stond ik dan, trots als een pauw tussen al de vervuilers. Ik hoop nu alleen wel dat het iemand heeft kunnen inspireren om in het vervolg hetzelfde te doen. 

Morgen het volgende festival. We proberen het nog eens.



Toch even melden dat het niet Suikerrock zelf was die verantwoordelijk was voor de avond. Blijkbaar werd het optreden gehouden op het podium dat Suikerrock vanaf vandaag gebruikt voor hun festival. 
Neemt niet weg dat ik met Suikerrock ook even een mailwisseling doe ;-)

2 opmerkingen: