zaterdag 23 juli 2016

Muesli

Ik erger me blauw aan een nieuwe reclame die ik vaak voorbij zie komen. Biologische muesli verpakt in ontbijtporties. Man man, waar zijn we mee bezig?

Dat biologische vind ik nog wel ok maar waarom al die verpakking? Ik durf er zelfs voor wedden dat het potje nog niet tot de helft gevuld is zodat je er nog melk of yoghurt aan kan toevoegen. Ik vind trouwens alle muesli die verpakt is onzin. Het is zo gemakkelijk zelf te maken dat zelfs het kleinste kind zijn favoriete variant samen kan stellen.

Voor een heerlijke muesli/cruesli heb je volgende dingen nodig:

- kokosolie
- haver
- noten
- zaden
- eventueel gedroogd fruit
- honing of een andere zoetstof
- verder alles wat je zelf lekker vindt

Je mengt alles door elkaar en giet er de opgewarmde kokosolie en honing overheen. Alles nog eens goed mengen en dan 10 minuutjes in de oven op 170 graden. Mmmmmm

Behalve de kokosolie kan je makkelijk alles onverpakt vinden op de markt of in een winkel die in bulk verkoopt. Gewoon je eigen potje of zakje mee en klaar.

Smakelijk! Wij gaan dit winnen van de grote vervuilers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten