maandag 1 september 2014

Eerste schooldag

Ik vond het vandaag een behoorlijk groene, eerste schooldag. De lunch van de kinderen zat in hun brooddoos, de herbruikbare flesjes werden gevuld met water en elk kreeg een zelfgemaakt koekje mee. Van dit alles, niets verpakt in enkelvoudig wegwerpmateriaal.

We wandelden ook naar school en terug naar huis. Het is niet ver maar net ver genoeg om er moe van te worden. Goed gedaan dus. Helemaal blij.

Tot ik de zoon hoorde vertellen dat de boeken die hij meegekregen had, gekaft moesten worden MET PLASTIEK.
Oke, ik geef toe. Ik was al een beetje op mijn hoede aangezien de dochter drie jaar geleden ook bij deze juf zat. Ze is nochtans erg milieubewust en maakt deel uit van het MOS-team binnen de school. (MOS = milieu op school).

Ik liet het allemaal even bezinken en besloot gewoon niet te kaften tot ik op een geweldig idee kwam. Er hing daar toch nog zo'n plastic zak in de keuken. Die is toch perfect?

En dus ging ik aan de slag. De zak werd in stukken gesneden en werd mooi rond de boeken geplakt.

Toch nog een groene eerste schooldag dus.



1 opmerking: