zondag 25 januari 2015

Toiletpapier

Vandaag was het eindelijk zo ver. Mijn man en ik hadden allebei genoeg energie en geduld om ons aan de naaimachine te zetten. Bij ons is het zo dat manlief al lang kan naaien met de machine en ik het al lang wil leren maar er het geduld nooit voor had.

Met de kinderen uit huis was dit de ultieme moment om het eens uit te proberen en geduldig (voor zover ik dat kan) te luisteren naar de instructies.

Wat ik wilde maken zat al lang in mijn hoofd. Ik had er al meerdere tutorials over bekeken en ook via Facebook las ik al over mensen die de stap gewaagd hadden en er vol lof over zijn: katoenen toiletpapier.

En ja hoor, ik hoor jullie tot hier. Ieuw, jakkes, dat meen je niet! Toch toch, ik ben de ernst zelve. Al was ik ook niet meteen verkocht en weet ik nog steeds niet of het een goed idee is.

Ik kocht mijn flanellen stof bij Miss Daisy en ging aan de slag. Miss Daisy 'herself' was niet meteen enthousiast over mijn project maar misschien kan het resultaat haar toch bekoren.

Eerst knipte ik lapjes uit van 11cm op 26cm




Die naaide ik rondom rond met de mooie kant aan de binnenkant. Ik liet een stukje open om de stof te kunnen keren.


Dan knipte ik de puntige hoeken rond en keerde het stofje om.



Dan het stofje even strijken en nog eens helemaal rondom rond naaien.




De bedoeling is om het mandje vol te krijgen. Ik heb nog even werk.


Binnenkort zullen we ze uittesten. De kinderen zijn in ieder geval al enthousiast. Het flanel is erg zacht en dus aantrekkelijk genoeg om te gebruiken. Nu alleen nog uitmaken wie welke kleur mag gebruiken want we vinden het toch zo fijn om elk ons eigen kleurtje te hebben.

En geen paniek voor als er iemand op bezoek wil komen. De rol papier blijft hier gewoon staan!

2 opmerkingen:

  1. Maar hoe zit dat dan met de energie die je gebruikt om die lapjes te naaien/strijken en wassen? Is dat verwaarloosbaar? Ik vraag mij dat ook af met wasbare luiers. We hebben er 10 jaar geleden gebruik van gemaakt en veel machines was gedraaid. Kost ook veel. Bestaan hier cijfers over??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben ze ondertussen in gebruik en de lapjes gaan gewoon elke week mee in de was met de handdoeken en onderbroeken. Geen extra machine dus.

      Verwijderen