vrijdag 19 februari 2016

Fruitprobleem

Dat klimatariër zijn niet gemakkelijk zou worden had ik wel geweten maar dat het ZO moeilijk is slaat toch een beetje tegen.

Neem nu fruit. De kinderen zijn verplicht elke dag fruit of groenten mee naar school te nemen. En wat afwisseling is geen luxe, toch? Wel, ik ging deze week met de kindjes naar de supermarkt (sowieso geen goed idee, I know) en liet hen wat lekker fruit uit zoeken.

KIWI: nee, dat komt van ver weg
MELOEN: komt ook van ver weg
APPEL: niet het seizoen of komt van ver weg
PEER: niet het seizoen, of wel? Euh.......
BANAAN: ook van ver weg maar kunnen we niet weigeren aangezien papa zijn geld daarmee verdient ;-)
MANGO, BESJES, APPELSIEN, MANDARIJN, DRUIVEN, AARDBEI, STERFRUIT, ....

OK, ik geef het op.

Groenten zijn ook weer zo'n tegenvaller. Je geeft je kind toch geen kolen mee naar school? Ja een enkele keer willen ze wel een roosje bloemkool proberen of een wortel meenemen. Maar dan zijn er kerstomaten, paprika, komkommer. Allemaal klimatarisch niet OK.

Moraal van het verhaal: Ik ben gechareld. Mijn kinderen vinden mij de aller-aller-vreselijkste moeder op aarde. Waarom wonen wij niet gewoon in Ecuador?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten